Hur har ni lyckats?

Ang. Star Wars.
Började tänka lite när jag skrev förra inlägget.

Det. Finns. Människor. Som. Inte. Sett. Star Wars.

Det jag frågar mig är – vartihelvete har de varit de senaste 30 åren? Hur kan man ens lyckas undkomma att se, iallafall en utav filmerna? TV visar ju filmerna om och om igen.
Dessutom är det common knowledge att ha sett Star Wars. Om inte de nya sugfilmerna så iallafall de bra, de riktiga, de roliga från back in the days.
Man måste verkligen ha levt under en sten om man lyckats missa de här filmerna. Det är ju fan som att ha missat vem Ludwig van Beethoven var och är. Eller Mozart.

Jag väljer att återge följande skeende från serien ‘How I Met Your Mother’;

Ted inser att Stella, som han precis friat till, aldrig sett Star Wars. Hans vän Marshall får tokflipp och tvingar honom att tvinga Stella att titta.
Innan de ger sig ut på jakt efter henne så sätter de sig och tittar på filmen.
121 fantastiska minuter senare så utspelar sig denna konversation;

”OK, if Stella doesn’t like this movie, I can’t marry her.” säger Ted utan att släppa blicken från eftertexterna.

”No, you can’t,” svarar Marshall.

”Want to watch it again?” frågar Ted.

”Yes. I. Do” säger Marshall.

 

Och jag håller med. För jag är en nörd. Nörd. Nörd.
Vänner och pojkvänner kommer och går, Star Wars stannar i mitt hjärta.

Taggad ,

8 thoughts on “Hur har ni lyckats?

  1. ~ skriver:

    har sett 2 av 6, fan vilken tråkig skit

  2. vendelay skriver:

    Haha, det har gått så långt att jag faktiskt kan ditt IP-nummer utantill nu.

    Men vilka två filmer har du sett utav dem?

  3. vendelay skriver:

    Hmm, hur räknar du? I kronologisk ordning eller filmens tidsordning? Iaf, om kronologisk så är 2&3 lätt bäst.

    4:an, den är värdelös, precis som 5:an och 6:an. (De skulle låtit trilogin förbli en trilogi. Inte massa tråkigt krigstjafs.)

  4. ~ skriver:

    jag räknar i filmens tidsordning, men i kronologisk ordning är det fortfarande 1 och 4.
    jag tittade på den första 1995 och somnade mitt i filmen, sen såg jag den 4:e på bio, del av den var kul men inget mer, ville aldrig se 5an och 6an. När jag var aupair i England var min älskade Henry som jag passade SW-freak och han ville att jag tittade på nummer 1 med honom men eftersom filmen var så tråkig kunde jag inte koncentrera och slutade efter 20 minuter. jag tyckte om att spela Star Wars Monopoly med honom ändå och happily förlorade 2 gånger per dag… ;D

    Jag bryr mig inte om 2&3 är bäst, vill aldrig se mer SW.

  5. vendelay skriver:

    Nej, filmens tidsordning och filmernas utgivningsordning är inte detsamma.

    Nummer 3, 4 och 5 i kronologisk ordning är ju nummer 1, 2 och 3 i filmtiden.

  6. ~ skriver:

    jag menar att om jag säger att jag har sett 1&4 då både i kronologisk ordning och filmens tidsordning är det två samma filmer ;]
    iallafall, de som inte sett SW har kanske inte levt under en sten, SW är kanske inte deras grej ;]

  7. vendelay skriver:

    Åh fan. Inte alls trögtänkt utav mig att inte fatta att det är just de filmerna oavsett hur man räknar, haha.

Kommentera

