Kärlek vid första ögonkastet

Jag är en riktigt dålig människa ibland.
Som när jag får pengar. Då går det mesta käpprätt åt helvete.
Som igår kväll, efter att jag klippt mitt långa hår, när jag hade sisådär 1½ timma till övers innan jag skulle befinna mig på Trädgår’n.
What to do, what to do?
Jo, jag svänger in på lite butiker för att se deras nyheter.
Inte en endaste tanke på att inhandla något.

Men tror ni att det gick bra? Nä.

Jag kom. Jag såg. Jag blev kär.
Eller, egentligen såg jag den inte själv utan jag var faktiskt intresserad utav en annan pälsjacka, en brunaktig i typ… bolerostil, med 3/4-ärm och slut vid midjan. Men så tittade affärsbiträdet på mig och sade att hon hade en jacka på lagret som de egentligen inte fick ta ut i affären och sälja förrens om 4 veckor, då modeveckan i Paris hunnit påverka den svenska modepressen tillräckligt mycket, men att hon inte kunde leva med att veta att jag inte köpt den.
Och jag förstod henne när jag tog på mig den.
Jag skall gifta mig i den här jackan.

 

Återigen blir jag så glad över människor som är riktigt bra på sitt arbete. Som inom en sekund vet precis hur saker och ting skall vara.

 

 

 

(Ursäkta för den crappy bilden. Min kamera är utan batteri så detta är från en kompaktkamera modell ”30 år sedan”. Dessutom är jag utan photoshop och sitter på en dator med fuckade kontraster. Och nej, tro inte att jag är trög, jag har försökt ställa kontraster tillrätta men icke, det går inte.)

Taggad , ,

2 thoughts on “Kärlek vid första ögonkastet

  1. Cassandra skriver:

    Wow vad snygg! Jag förstår varför du köpte den 🙂 När får jag se din nya frisyr då?

  2. Derrick skriver:

    What! Har du overgett gamla bloggen!
    Stackars gamla bloggen!

Kommentera

