Svart kaffe med sweet honey

God morgon, god dag eller god kväll. Jag vet inte riktigt vilket som stämmer.

Jag kom hem alldeles nyss, efter en utekväll på stan.  Ja, jag menar alldeles nyss som i för 5 minuter sen. Alltså klockan 18.15.

Igår mötte jag upp Emelie och Amanda för att gå till Gay Straight 2 Hell, Göteborgs bästa klubb. Förutom att de har jäkligt bra DJs, perfekta lokaler och alltid får humöret på topp så bokade de denna kväll ett jävligt bra band – Kite såklart. No Shit.
Dock missade Amanda spelningen på grund utav en pojkvän som bestämt ville att hon skulle gå någon annanstans med honom.

Anyhow, kvällen startade med ett samtal från Kitte som snällt nog ville skriva upp mig på gästlistan så jag slapp betala. För betala tycker vi inte om.
Sedan, då jag hade väldigt mycket dötid över, så tog jag bussen till gymmet.
På en lördagkväll.
På en lördagkväll.
Innan festutgång.
Smart. Vemfan är så jävla överpretantiös att de ens kommer på en sådan idiotidé?

Efter gym, dusch och allt sånt där åkte jag in till stan och fann mina vänner.
Klubben var bra, det fanns lite för mycket sprit dock.
Och ljudteknikern borde ta livet av sig.
Spelningen var rent ut sagt förjävlig.
Nickos sång hördes inte utan det var endast effekterna som gick ut, vilket gjorde att det lät som om han låg fel i sången. Dessutom hördes knappt de ljuden heller så hans medverkan var rätt menlös.
Mycket synd att det skulle vara så illa när jag äntligen skulle visa för Emelie hur bra Kite är, fast hon ansträngde sig och kom fram till att jag antagligen har rätt.

Folk droppade sakta ut från klubben och in i den härliga stormen. Vid 5-6, då det verkar ha vart som värst väder, så begav jag mig till Jens lägenhet för att få sova ut ett tag. Fast det blev visserligen inte så länge vi fick sova eftersom vissa typer tyckte att man skulle spela på en synth så fort man upptäckt att alla har vaknat till, iallafall i en minut.
Så Kitte, Jens, Jenny, Nicko, Lelo och jag flamsade runt i lägenheten i timtal med att plinka på musik och planera hur vi lättast och snabbast tar oss till Rostock.

Och är man i Magdeburg så är det ju faktiskt inte så långt till Berlin.

Sen dödade Jens The Cures låt ”Cut Here” iochmed att påpeka för oss att den har samma slinga som Vi I Femman. Efter en genomlyssning så var det självklart. Inte ens den minsta skillnad.
Dock har vi stora problem med att avgöra huruvida det är Vi I Femman som är indienördar eller om Robert Smith sitter klistrad vid TV:n såfort Vi I Femman visas.

Taggad , , , , , ,

Kommentera

