Ullevi finns inte ens på kartan!

Johan Lindqvist är en tråkig bitterfitta som borde förstå att om Depeche Mode skall göra en enda spelning i Sverige, och då även som han tror – den sista spelningen i Sverige, då är det väl klart som korvspad att den skall vara på Vintergatan, Arvikafestivalen.
Inte Globen, inte Ullevi.
Utan i kärnan för Sveriges synthhjärtan.

Att spelningen skulle bli ”häftigare” på Ullevi är för mig ett skämt. Ullevi är opersonligt.
Dessutom skulle jag för mitt liv aldrig stått ut med att behöva dela konsert med svennebananer som hört… Personal Jesus och inte mer. Svennebananer som egentligen inte är där för musikens skull, såsom det ofta blir på Ullevi.
Men nu.
Herregud, 20.000 kommer grina ihop.
20.000 kommer älska tillsammans.
Och missar du det, då kan du emigrera och aldrig återvända till Arvika igen.
Den 3 Juli så kommer Stora Campingen ligga öde.
Inte ens den mesta fyllefestivalbesökaren kommer befinna sig i leran och langoshögarna.
Alla kommer vara där.
Jag kommer vara där.
Jag gråter redan lite i smyg.

Taggad , , , ,

3 thoughts on “Ullevi finns inte ens på kartan!

  1. Johan Lindqvist skriver:

    Hej, ”bitterfitta”, det har jag aldrig blivit kallad förut. Spännande. Vi ses i Arvika.

  2. vendelay skriver:

    Jag tror att du vet hur jag menade.
    No hard feelings?

  3. Johan Lindqvist skriver:

    Såklart, hard feelings är inget för mig. Och har man läst Bitterfittan så inser man ju att det i alla fall är tänkt som ett positivt laddat ord, eller hur? Prosit, prosit. Bra blogg.

Kommentera

