Oasis nya skiva alltså. Hmm.

Imorse, när jag satt vid mitt frukostbord och förtärde kalvsylta och knäckebröd såsom det skulle ha varit min sista dag i livet så ögnade jag igenom GP.
Jag bläddrade fram till nöjessidorna för att läsa recensionen utav Oasis nya skiva. Återigen var det herr Johan Lindqvist som plitat ner texten jag ville läsa. Men denna gång återgick han till att skriva som den vanliga elitistmänniska han faktiskt är. Och jag blev glad. No more blaha.

Recensionen stämde till punkt och pricka. Oasis måste rycka upp sig snart innan det är försent. Eller, det är egentligen redan försent. Noel och Liam har förpassats till att bli ett skämt som vi då och då låtsas ta på allvar. Det är tragiskt, jävligt tragiskt, att ett så fantastiskt band har lyckats försvinna ner, bortom sig själva. Att inte ens visa tillstymmelse till att ”det var vi, vi som var det DÄR”.

Jag hoppas att… nej jag vet inte vad jag hoppas på.
Antingen rycker de upp sig eller så lägger de av. På en gång.

 

(I övrigt funderar jag på om recensenten åkte till skivbolaget i London för att lyssna på skivan, såsom allas vår Carl Reinholdtzon Belfrage gjorde?)

Taggad , ,

Kommentera

