Nu vet jag varför

 

Det är inte sunt av mig att tycka om något så snabbt som jag lärt mig gilla Glasvegas.

Men jag har, efter mycket om och men, kommit fram till varför.
Jag lockas såklart av att det låter lite, lite som Broder Daniel.
Ärligt talat är det inte så jäkla lite som jag säger att det är.
Det är faktiskt väldigt mycket Henrik i den här musiken. Så mycket Henrik att jag inte ens behöver lyssna på texterna för att få ont i hjärtat.
Här tänker jag Whirlwind, i någon slags knepig halvvariant. Utan alla coola gitarrer. Eller är det Whirlwind jag menar?
Nej jag vet inte, för mig är Broder Daniel som ett stort avgrundshål där jag bara får ont av att ens titta ner i.


Någon BD-fantast som kan berätta för mig vilken låt det är som gitarrintrot till videon ovan är så gigantiskt lik? Jomen visst är det inte Whirlwind?
Jag vill iallafall sjunga wheeeeeeen iiiiii waaas aaa whiiiirlwiiiind.

Taggad ,

Kommentera

