Ont

Jag vet inte riktigt hur jag skall gå vidare med min tavla. Vad jag ens skall göra. Skissen här bredvid kan ju ge er en hint iallafall.

Jag gick och köpte mig canvas idag. Stor tygbit.
Jag skulle kunna göra målningen i naturlig storlek.
Jag tror att jag skall göra den i verklig storlek. Ingen förvanskning utan bara verkligheten som talar för sig självt.

Det blir också mycket lättare att sy kläder. (Jag skall sy halva kläder, i genomskinligt material, som skall fästas på målningen.)

Men just nu är jag helt fast och får inte fram en enda vettig tanke. Jag bara tänker på min bok om godis.
Fan också.
Varför kommer inte idéer och skapande i ordning efter varandra?
Varför får jag 100 idéer på en gång som jag sedan glömmer av och missar?
Förutom boken och målningen så har jag iallafall 5 sjukt bra saker som jag borde göra.
Men som jag aldrig kommer hinna.
Förrens jag avskyr dem.

Och jag börjar känna så med den här målningen som jag skall göra.
Jag börjar hata och se ner på den.
Jag ser för mycket utav mig själv i den för att kunna acceptera den.
Vill inte se den, vill bara få bort tanken utav den.
Vill bara släppa taget och låta den vackra idén gå om intet.

Taggad , ,

Kommentera

