”Stockholm vaknar långsamt och jag är full igen”

Idag känner jag mig verkligen som Elin i den gamla filmen ”Fucking Åmål”.
Om det inte vore för att regnet utanför mitt fönster i symbios med några utav de mörkaste texter som skrivits på svenska, så hade mina läppar format orden ”Jag vill knarka”.
Nu har hjärnan försvunnit ut i luften och jag vet inte riktigt var Jag börjar eller slutar.
Jag bara väntar.

Egentligen vill jag gå ut. Ut i regnet och känna kylan rinna ner för min kropp.
Men jag stannar inne. Jag måste städa. Jag har massor som måste skötas här i mitt hem.
Men inte städar jag, nej. Jag sitter i mitt rum som är ett plagiat utav 80-talet. I en lila IKEA-fåtölj sitter jag och tittar ut över ängar och skog. Bussen har gått till stan för längesedan.

En utav mina två högtalare har spräckts. Jag kan inte lyssna på musik. Jag är bunden till att höra ljud från min kalla och opersonliga dator. Tragiska texter med sköra ljudslingor ackompanjeras utav mitt skrivande.

Mitt kaffe har kallnat. Honungen har klumpat ihop sig på botten.
Jag tittar upp över min datorskärm och ser ut mot världen igen. Världen är stilla idag. Den finns inte.
Och jag vill bara döva mina tankar.

4 thoughts on “”Stockholm vaknar långsamt och jag är full igen”

  1. Ricochet skriver:

    Oh, du börjar få stuk på dina ord nu! Najs!

  2. vendelay skriver:

    Haha, om det inte vore för mitt ”jag skriver så fult”-inlägg för någon månad sen så hade det där vart en riktigt fet diss!

  3. Ricochet skriver:

    haha, jag vet! xD
    Men missförstå mig rätt 😛 Ofta så märker man att du verkligen försöker skriva på ett visst sätt, men det lyckas inte riktigt till 100%, utan det blir lite småkonstigt här och var. Men det börjar bli bättre nu! 😀
    Ta det som positiv konstruktiv kritik eller nåt!

  4. vendelay skriver:

    🙂

Kommentera

