Det där programmet

I fredags kväll så zappade jag in Idol eftersom en viss pojk från min hemort deltar i denna mupptävlig. Dock infriades aldrig mina fördomar om programmet för det har verkligen gått och ryckt upp sig. Så det var definitivt en positiv överraskning jag fick.
Men.
När någon snubbe skulle sjunga Duffy’s låt ‘Mercy’ så kände jag bara ett stort ”oh no, don’t kill this song for me”  men som den masochist jag är så satt jag självklart kvar. Kikade med ena ögat och höll för ena örat.
Men det lät bra. Riktigt bra.
Han lyckades göra låten till sin egen och försatte sig själv i den sexobjektsroll som det mest är kvinnor som får spela. We liked.

Anyhow, fick för mig att även titta på eftersnacksprogrammet.
Och vad ser vi då i rutan?
Jo, Katrin Schulman.
Peter Jihde verkade inte gladast i stan över sin nya sidekick men jag är iallafall glad.
Att hennes uttalande om att en kille såg bögig ut, och att det var därför han åkte ut, lyckades skapa stora tidningsrubriker i gårdagens press fick mig att vika mig dubbel av skratt.
Hon har ju så rätt.
Svenska folket är ett gäng homofober som aldrig skulle rösta fram någon som passar in i (den fabricerade) mallen utav ”bögen”. Dessutom är svenska folket så jävla rädda att deras egna åsikter skall lysa igenom och så jävla ”när-alla-andra-hör”-PK att de självklart hoppar på Katrin och säger att det är hon som är homofob. Cirkeln är sluten och Katrin fick rätt, men det vet inte svenska folket om, de tror självklart att de har vunnit mot den elaka homohataren Katrin.

Taggad , , , ,

Kommentera

