Aldrig. Aldrig. Kanske. Självklart.

Idag, på mitt arbete, så kom frågan.
Jag verkligen kände hur det tog emot för dem att ställa en sådan fråga eftersom det ligger så mycket känslor, politik och samvete i den.
Deras värden, deras känslor och deras hela världsidé, som jag anser att jag delar, skulle rubbas om det visade sig att jag skulle svara jakande på frågan. Jag skulle inte vara rätt längre. Inte tillhöra.
Men hon kan väl ändå inte…?

Frågan har varit på väg ända sedan jag tog in den i arbetsrummet. Det har sneglats, det har viskats.
Men ingen har vågat närma sig den. Ingen har vågat känna.
Ett litet smek och frågan hade varit ur världen.
Och tillslut tog Amanda R modet till sig att klämma fram det hela.

– Är… är det… riktigt päls?

Jag log, lutade på huvudet och sade; Nej, Amanda, det är inte riktig päls. Jag skulle aldrig bära äkta päls.
Men jag ljög.
Självklart skulle jag bära en äkta päls om jag fick en.

Taggad

Kommentera

