Världens bästa företag

Eftersom mina dagar emellanåt är sjuktligt sega och tröttsamma så blir det ofta att jag sitter och filosoferar om olika saker. Oftast är det så att jag vandrar iväg i mina tankar rätt rejält så att det blir helt absurda tankar som dyker upp. Det är även de här bisarra tankarna som är mest intressanta, de som faktiskt kan vara till någon slags nytta.

Idag tänkte jag på kristendomen.
Om jag tänker på kristendomen, den religion som jag efter många studier kring sverige som absolut samhälle nu kan utan och innan, då har jag verkligen väldigt tråkigt. Kristendomen tröttar ut mig eftersom jag finner den väldigt… jag vet inte riktigt. Allting är så fantastiskt enligt dem. Lite för mycket hype så att säga.

Anyway, jag funderade på Jesus och hans omvandling av judendom till kristendom.
Han tog bort allt roligt och lade sedan till att Tora-skrifterna skulle bli ännu hårdare.
Om judarna inte fick begå äktenskapsbrott så fick kristna inte ens titta åt en annan kvinna.
Om judarna inte fick mörda någon så fick kristna inte ens tycka illa om en annan individ.

Detta i sin tur ledde ju då till att alla hade synder på sina axlar.
Ingen gick fri.

Sedan var man ju tvungen att ”tvätta bort” sina synder. Man måste erkänna och få förlåtelse.
För annars åker man till helvetet, så klart.
Du är en dålig människa!
Jag vet att du är dålig!

Jaha, then what? Jo, Jesus erbjuder att han kan ge förlåtelse.
”Om ni kommer till mig så är allting okej igen”

Vi går till kyrkan, binder oss till dem som kan ge frälsning. Betalar pengar och hänger våra liv till dem. För vadå? Förlåtelse för synder som de skapat åt oss? Synder som de säger är synder?

 

Smart. Jävligt smart.

 

Vi är ett företag som inriktar oss på människors rädslor. Vi vet att om man upprepar något tillräckligt många gånger så kommer människor till slut att se det som absolut sanning. Vi har, genom stor marknadsföring skapat en efterfrågan för förlåtelse, vilket vi nu erbjuder. Vi skall ej ta betalt per gång utan det blir mer som ett medlemskap som man aldrig kan gå ur, varför skulle man vilja gå ur? Vi anser att alla behöver förlåtelse då de är födda onda.
På sikt så tänker vi vara bland de ledande företagen som erbjuder förlåtelse. Vi räknar med att när vårt företag väl rotat sig bland de rädda och obildade människor som existerar idag så kommer de undermedvetet hjälpa till med vår marknadsföring gentemot deras barn, för som sagt – om något upprepas tillräckligt många gånger så blir det en sanning. Dessutom så kommer saker och ting inte att ifrågasättas utav kommande generationer eftersom vi funnits med så länge. Vi är att lita på.

Taggad

Kommentera

