Emotionell till tusen

Jag har definitivt gråtit färdigt för i år.
jag vet inte riktigt vad som skedde med mig ikväll men tårkanalerna bara öppnade sig och lät tårarna forsa ut likt Niagarafallen.

Nog för att jag är sentimental utav mig och gärna låter ögonen tåras till filmer. Jag blir dessutom extra touchy när det är människor, vilka är mentalt efterblivna, som på något sätt råkar illa ut som är involverade i filmen – då blir mina linser ofta återfuktade och jag är nöjd med allt. Ledsen men ändock nöjd. 
Man måste ha lite sådana känslor, man måste reagera ibland. Inte varje film, men ibland.
Special occasions.

Men ikväll. Inatt.
Jag tittade på ‘I Am Sam’ för första gången. Jag har nämligen lyckats missa denna fantastiska och Oscarsnominerade film med Sean Penn i huvudrollen.
Filmen är två timmar och 12 minuter.
I två timmar och 12 minuter satt jag och storlipade. Varenda scen gjorde mig illa till mods och tårarna bara rann ner för mina kinder, droppade ner i teet och jag visste tillslut inte ens vad jag själv hette.
Filmen är så hemsk att det fortfarande gör ont i varenda liten cell i min kropp. Sean Penns rollfigurs hela liv är så enormt tragiskt men ändå så perfekt, så vackert, så… hjärtekrossande.

 

Sitter du därhemma och undrar vad du skall se på för film ikväll? Ladda ner eller gå och hyr ‘I Am Sam’, du kommer inte att ångra dig. Aldrig. Men förhoppningsvis bryter du inte ihop som fröken lipsill här.

Taggad ,

Kommentera

