Visa inte att du är smart

Vid lunch idag tänkte jag beklaga mig över en ganska jobbig kurs jag läser. Men så kom jag på något underligt – Har ni någonsin tänkt på det faktum att nästan alla stora bloggerskor (de där som 14plussarna älskar att läsa även fast det mesta är… rent bajs?) någon gång talar om den där kursen. Den där kursen som nästan är obligatorisk om man skall bli en stor bloggerska.
Vilken menar jag?
Jo, det som både Mogi, Kissie, Kenza och Blondinbella har gemensamt, det är det att de alla läser Företagsekonomi.

För dessa moderata Stureplanswannabees så är det kanske inte så jättekonstigt att läsa detta eftersom det vill krossa staten och ta bort allt vad skatter, moms och kollektivt tänkande heter.
Men för en vänsterradikal mediafitta som jag, då är det lite udda. Jag känner mig ju inte direkt välkommen i klubben om vi säger så. Jag skall ju läsa konstvetenskap och vara personlig assistent, precis som alla andra.

 
Men det som verkligen förvånar mig det är det att den här kursen är inte särskilt enkel… så jag undrar, spelar dessa kvinnor dumma i sina bloggar? Låtsas de att de är fullkomliga nötskal?
Annars går de ut med stora feta IG:n, vilket de hävdar att de inte gör.

Jag har också ett gäng ”sådana där” brudar i min lilla gathering, men ändock de är inte ens i närheten utav så dumma som bloggerskorna verkar vara. Eller ja, om vi nu bortser från det faktum att de tycker att det är helt riktigt att starta enskild firma endast för att sponsra sig själv och köpa kläder, skor och smink utan moms till sig själva då de hävdar att de ”är ett varumärke”. Yeah right, vakna upp ur drömmen nu.

Taggad ,

Kommentera

