Möjligheterna är oändliga. Eller?

En sak som formade sig i mitt huvud när jag satt, full like a kastrull, på stationen igår natt, det var det här med hur människor väljer sina vägar. Hur de gör sina val i livet, säkerhet eller chansning? Vilket skall jag ta idag? Vem är jag idag?

Anyway, hur började jag tänka på det här?
På de flesta tågen finns det dörrar som öppnar sig när man går mot dem. Nästan alla dörrar är så idag.
Precis som det är i vanliga livet, man måste testa fö att se om saker och ting fungerar. Om det kan hjälpa dig mot ditt mål. Det du vill nå.
Dessa dörrar som ingen rör vid, de förblir stängda om ingen går dit, om ingen testar. Orörda, outforskade och tilltäppta.

Därtill så existerar det också två olika sorters människor. Den ena typen av varelse rör sig, likt en lämmel, i spåren utav sina medmänniskor. De följer efter in genom de dörrar som redan öppnats. De väljer säkerheten och följer efter sina ledare, likt en blind följer sin hund.
Den andra sorten, de ser den oöppnade dörren och går tvärsäkert mot den. De anser att där innanför finns det fler möjligheter att få det du vill ha än om du bara rättar in dig i ledet. De öppnar dörren och de är plötsligt ledare. Plötsligt följer lämmlarna efter och ännu en möjlighet har förbrukats av den stora massan.

 

Vem är du?

Taggad , , ,

One thought on “Möjligheterna är oändliga. Eller?

  1. Brandon Lee skriver:

    Jag tillhör definitivt typ-B gruppen, har stor fascination för oöppnade dörrar,.dock stänger jag snabbt efter mig för att bli kvitt med lämmlarna, flockdjur får hitta själv sina oöppnade dörrar, samlas och frodas, jag är en individualist av stora mått, en gör det själv konstnär inom ämnet ”att leva, inte bara existera”. Ha det fint Sandra.

Kommentera

