Att begränsas av sig själv

Det finns en sak som är lite, lite värre än att behöva ställa in ett planerat festbesök. Det är när du måste ställa in ett besök på en fest med temat maskerad då du redan köpt kostymen.
När du redan har hunnit tänka igenom, med all din fantasi, vad du skulle kunna klä ut dig till för att sedan komma på det där underbara, det där perfekta. När du till och med lyckats finna i butik allt du behöver utan minsta problem. När du provat din kostym och insett att du lyckats.

Egentligen hade jag inga planer alls på maskerad ikväll men efter att ett flertal människor i min bekanskapskrets pratat om Simons fest, eller kanske inte riktigt bara hans fest men iallafall, festen nere i Majvallens klubbstuga, så valde jag att slå en pling till en fin liten människa och höra om jag kunde komma förbi med en vän.

Även om veckan har inneburit sjukhusvistelse och enormt mycket sängliggande så kände jag mig väldigt mycket bättre igår förmiddag och kom då fram till att jag borde kunna gå ut denna fredag… men icke. Mitt bröst sade ifrån och det var bara att hämta kuddar, värmedynor, vetekuddar och en hel hög med piller.
Med värmande omslag och doser långt högre än rekommenderat så kan jag iallafall låtsas att det inte känns. Att min kropp inte tillhör mig. Att jag egentligen mår bra. Men så ser jag åt min plommonlila fåtölj och ser den nyinköpta maskeraddräkten och då känns det lite, det känns att det här tar nog inte slut. Det kommer aldrig att ta slut.

Taggad , , ,

Kommentera

