Att ignorera och att älska

Jag missade ”Dom kallar oss artister” i tisdags men planerade in lördagskvällen som sådan så att jag ej skulle missa reprisen där Håkan Hellström vandrar runt i Göteborg och visar sina godbitar.
Håkan som gått från indiehopp till Håkan med hela svenska folket, den lilla vackra historien om den där lille vackre pojken.
Det berget Håkan sjunger om i Gårdakvarnar Och Skit, det berget visade han i detta lilla finurliga program. Hans visade folket sitt käraste lugn. Mitt käraste lugn. Jag, min farmor och min farfar brukade alltid ta oss till den där utkiksplatsen. Vi brukade sitta där på bänken och äta våra medhavda mackor. Alltid hönökaka med kalla köttbullehalvor. Alltid.

 

 

Inte denna Håkan.

Så långt ifrån vad han en gång försökte vara. Eller inbillade sig vara.

Taggad , , , ,

One thought on “Att ignorera och att älska

  1. Emma skriver:

    Men gud vad störiga de var!

Kommentera

