Fasiken också

Egentligen var det så att jag skulle önska mig Kentboxen utav avlägsna släktingar så att de för en gångs skull inte skulle behöva känna den där ångesten som infinner sig när man måste köpa presenter till människor man egentligen inte känner särskilt väl.

Men det gick ju bra.

Och efter en hel dags lyssnande på Markus och gänget så måste jag erkänna att humöret är inte på topp. Alldeles för mycket minnen, känslor och idiotiska handlingar har nu sköljt över mig i mitt maratonlyssnande.
Färdiglyssnat är det iallafall.
Alla 133 låtar är varsamt studerade. Duett hackar. Men jag bryr mig inte, jag skyller på min gamla, mycket känsliga, stereo.
Men det grepp som mina minnen håller mig i, det kan jag inte riktigt komma ur.

Jag minns att det fanns en flicka i mina bekantskapskretsar från tidigt 00-tal som, utav sin psykolog, ordinerades att aldrig besöka en The Ark-konsert igen. Det skadade henne för mycket. Men hon ignorerade fakta och gjorde om samma misstag om och om igen. Psyket och kroppen tog skada men hon älskade sitt självplågeri mer än något annat.
Likaså är det med mig. Fast med Kents skivor.

Men jag vet iallafall varför jag fortsätter att plåga mig med att lyssna på skiva efter skiva på repeat – det främjar min kreativitet. Faktiskt. Sjukt nog.
För, ju ledsnare jag blir, ju ensammare jag känner mig, ju mer apatiskt jag beter mig – desto bättre fotograferar jag, desto bättre målar jag, desto bättre skriver jag, desto bättre komponerar jag låtar.
Där har ni mitt recept på lycka.

Inte hållbart i längden.
Förträngning.
Negligera det faktum att ‘ingen rök utan eld’.
Men… så nära får ingen gå…

Taggad , , , ,

Kommentera

