Shiny, shiny boots of leather

Med en förkärlek för engelsk indierock större än Demi Moores plastikoperationskostnader så blir det lätt att jag snöar in mig, avskärmar mig och stänger öronen för allt annat.
Skulle du och jag sätta oss ner och gå igenom min mp3-spelare (jag är gammalmodig av mig, det kommer ta lång tid innan jag faktiskt säger i-pod)  skulle vi uteslutande finna Babyshambles och band som låter som Babyshambles. Nästan iallafall.
Det finns allt ifrån älskvärda Oasis(tidiga of course) och oslagbara The Libertines till mainstreambandet Razorlight, underliga Supergrass, självklara Dirty Pretty Things och sjukligt adrenalinframkallande Semi-Normal.

Mest spelade låten för tillfället är The PaddingstonsWhats the Point in Anything New
(Klickar ni på bandnamnet så kommer ni raka vägen till Rockfotos intervju med dem.)

Men hur är det nu att leva i den här creddbubblan? Bubblan där Pete Doherty är drömmen, idealet?
Jo, det ska jag säga dig – det är förbannat jävla underbart.
Nog för att jag kan ta utflykter lite då och då till poppens värld men jag vandrar alltid tillbaka till samma gamla riff vid dagens slut. Synthen är den enda utflykten där övernattning tillåts.

För ett par dagar sedan utökades min lista på ‘fantastiska band som måste ses live’.
Jag upptäckte ett nytt, helt fantastiskt litet band från Stevenage, en mycket liten förort till London.
Bandet låter väldigt likt ovan nämnda bebisskakare men är lite mindre nerknarkade, lite yngre och lite(extremt mycket) snyggare.
Innan har jag bara zappat förbi deras Myspace och känt ”yeah yeah, whatever” men nu fångande The Filthy Youth mig i en snara jag knappast kommer kunna ta mig ur inom den närmsta tiden.
Ni borde zappa in på deras Myspace och lyssna in er ni med!
Mitt heta tips är att ni lyssnar på City Stop och Le Soleil as fast as you can.

filthy youth
Ed Westwick, Jimmy Wright och Mitch Cox i en backstagelog med den, rätt så, felplacerade skylten ”Quiet Please”.

Taggad , , , , , , , , , , ,

Kommentera

