”This has been my best day ever!”

När vi ändå är inne på ämnet film (läs föregående inlägg) så måste jag tipsa om en helt underbar film jag tittade på imorse!

 

son-kopia

Son Of Rambow

Filmen handlar om två små pojkar som kommer ifrån vitt skilda världar, den ene, Will, en from pojke som fötts in i det extremt stränga och bakåtsträvande brödraskapet Plymouth som förbjuder Will att göra det mesta men framförallt att han aldrig får se på television.
Den andre, Lee, en pojke vars föräldrar skiter i både honom och hans äldre bror, vilket har lett till att han har kommit att bli skolans värsting och mest uppmärksamhetskrävande pojk. En dag mötas de två, utav en slump, och de kom att inse att de har väldigt mycket gemensamt. Till en början utnyttjar Lee Wills rent dumdristiga godhet men de utvecklar en bedårande vänskap och löser varandras problem.

Och nej, jag kunde inte låta bli att gråta till den här filmen.
Men det är ett tecken på att den är bra!
Det är definitivt en utav de bättre filmerna jag sett den senaste tiden och jag rekommenderar alla att se den.
Så spring och hyr! Eller ladda ner…

Taggad , ,

Kommentera

