Ät aldrig bönor!

Idag började jag läsa en ny delkurs, nämligen grundkursen i det fantastiska ämnet filosofi!
Jag måste säga att jag har nog aldrig vart med om en mer initierad och underbar klass, eller en lika fängslande lärare för den delen heller.
Vi startade dagen med en föreläsning och tro det eller ej, men efter en -enligt mig- kort stund sade läraren att lektionen var slut och då hade det gått 2 timmar och 20 minuter, jag hade klottrat ner 10 A4 med anteckningar medan jag trodde att det på sin höjd förflutit 30 minuter utav lektionens tid.

Efter en liten lunchsnabbis på den lokala thairestaurangen så var det dags för diskussionstimme och jag hade gärna varit en fluga på salsväggarna eftersom våra samtal blev så invecklande och insnöade att vi inte ens själva förstod vad vi sa, eller tyckte…

Taggad ,

Kommentera

