Winter in a second

jag Och så har den första snön fallit över mitt huvud och mina bara
 ben.
 Sommaren försvann snabbare än hoppet hos ett Gais-fan.
 Hösten märktes inte ens. Kylan bara smög in i livet, likt en
 listig liten vessla, och plötsligt var det isande kallt. Två
 sekunder, en dag, sedan var det dags för benvärmare och
 pälsjackor.

 

 För första året någonsin så har jag faktiskt köpt mig en
 vinterjacka som, tro det eller ej, faktiskt är varm.
 Jag behöver inte frysa i mitt gigantiska behov av att ha en
 snygg jacka. Jag behöver inte springa såfort jag är utomhus.
 Jag kan gå, lugnt och sansat, vartän jag vill.
 
 Det bästa är nog att sålänge min överdel är varm och gosig,
 så kan jag bära klänningar hela vintern utan att känna köld! 
 Underligt nog, men inte konstigt alls, så fryser man inte lika
 mycket om benen om resten är varmt. 
 Mycket bra, mycket bra.

 

Jag låter efterbliven.
Lite mentalt störd som inte kan förstå såpass simpla saker
som att varma kläder är en ganska bra sak när det är kallt utomhus.
Eller att värme är bättre än the looks of the jacket.
Haha, yeah right.

Jag lider inte utav retardness, snarare ren och skär dumhet.

Taggad

Kommentera

