Oho för låten du kallar ditt liv, när det känns som en kniv inuti

Igår kväll pratade jag med Emerentia om bloggar och skivor, då slogs jag plötsligt av att jag egentligen missat en skiva på min topp tre, nämligen Håkan Hellströms skiva För sent för Edelweiss.

Egentligen platsar den inte på min topp tre men ändock måste den få finnas där.
Hur menar jag nu?hakan
Jo, jag har helt enkelt inte kunnat lyssna på skivan.
Jag har köpt den, nästan på releasedatumet.
Men den har stått oöppnad och orörd i min bokhylla.

Jag har sett Håkan uppträda otaliga gånger i sommar. Jag har hört allt live.
Men skivan har jag aldrig kunnat sätta mig ner med och spela.
Från ackord till ackord, vers till vers, låt till låt, allt i ensamhet.
Det har helt enkelt inte gått.
För det gör lite, lite för ont i hjärtat.
Han har den effekten på mig, eller, hans röst har den effekten på mig.
Rösten får mig att känna mig som 8 år, minst i
världen och helt hopplös. Men ändå med något slags hopp. Ett skitigt och romantiserat hopp om ett fint liv någonstans där i framtiden.
Långt bort i framtiden.

Så. Idag tog jag mig i kragen och satte i skivan och fick igång CD-spelaren.
Jag tycker om.
Håkan är verkligen en redigt bra musiker, även om han är dålig på att låsa toalettdörrar.

Taggad , ,

Kommentera

