Underlig liten dröm

Det har inte blivit så värst mycket sömn inatt.
Att skylla ifrån mig vore fel, jag valde själv att stanna upp och konversera.
Men när jag väl gick och lade mig så kunde jag knappt somna ändå.
Jag fick sovt lite drygt 1½ timma. Jag hann drömma en kort, men mycket fin dröm.

Det var isande kallt, ni vet, sådär kallt att det biter i kinderna. Jag och Petter var ute och åkte skridskor på en stor sjö. Vi raceade men han vann hela tiden.
Första gången lät jag honom vinna. För hans manlighets skull.
Men sedan tappade jag orken och lyckades förlora på riktigt. Då blev jag arg men det visade jag inte. Jag bara log.
Sedan stannade vi till, mitt på isen, och tog fram vår fika som jag haft nerpackad i min blåa fjällrävenväska (jag har ingen sådan väska men det var jätteviktigt i drömmen och jag såg den här väskan hela tiden).
Vi drack varm choklad. Själva chokladen hade sjunkit ner i botten så det var ganska blaskigt.
Sedan kom en liten röd rävunge fram till oss. Vi gav den salamin från våra mackor.
Men sedan kom mamma räv och hon var inte så glad på oss så hon bet Petter i foten.

Sen vaknade jag.

Taggad , ,

Kommentera

