Alldeles varm i hjärtat

Idag har börjat alldeles fantastiskt.
När jag åkte hem från Malmö så råkade jag finna en Ipod på gatan och har sedan dess febrilt letat efter ägaren. Som ni nog alla vet så kan man ju lägga in sitt namn i de här coola musikspelarna och även i denna fanns ett. Ett ganska ovanligt dessutom.
Men jag blev lurad.
Kvinnan hade ställt in språket på norska så därför utgick jag ifrån att det var en norsk brud jag letade efter. Det slog mig inte förrens imorse att jag kanske borde söka på svenskor också…
Så går det när man är trött och tänker lite för långsamt.

Iallafall, idag hittade jag ett telefonnummer och ringde upp.
Jag tror, ärligt talat, att jag aldrig hört en gladare människa. Hon var lycklig och lovprisade mig men jag anser att det enda jag gjort – det är att ha gjort det jag förväntar mig att någon annan skulle göra om de hittade mina saker.
Jag blev alldeles varm i hjärtat av att höra hennes, nästintill gråtfärdiga, röst.

pod

Och så har hon bra musiksmak.

Taggad ,

3 thoughts on “Alldeles varm i hjärtat

  1. Cassandra skriver:

    Hmm hur lägger man in sitt namn? kan ju vara bra. även om jag inte tror det finns så många personer som varit lika snälla som du!

  2. Cassandra skriver:

    åh hur lägger man in sitt namn? Inte för att jag tror att alla är lika snälla som du men i alla fall 😛

  3. Eric B skriver:

    En extremt god gärning du gjort. Good Karma is the Shizzle, my nizzle

    God Jul

Kommentera

