Jag och min frisör

Om sisådär 8 timmar så sitter jag i frisörsstolen än en gång. Det är mycket dyrt att ha hår utav bra kvalité som tycker att det är helt sunt att växa 4 centimeter per månad. (En normal människas huvudhår växer normalt sett med hastigheten 0,4 millimeter/dag, vilket innebär 1,2 centimeter/månad.)
Dessutom förstörs ekonomin något extremt utav det faktum att jag, en gång för längesedan, råkade gå och klippa mig på en salong som är rätt så dyr och fancypantsy. Och jag blev ju självklart störtförälskad i både salongen, musiken och frisörskan.
Innan var min inställning till salongsklippning att det var helt onödigt. Jag kunde klippa samma sak själv. Mer eller mindre åtminstone.
Om jag väl gick och klippte mig hos en frisör, då letade jag upp det billigaste alternativet och nöjde mig fint med det.
(Så om den där salongen jag går till faktiskt är dyr eller inte, det vet jag inte riktigt,  min forna inställning till att betala för klippning sitter ärligt talat fortfarande i.)

Men hur skall jag kunna neka huvudmassage, postpunk, fika och världens underbaraste tjej?
Det är ju fullkomligt omöjligt.
Nu är jag ju helt besatt och skulle slå till den som försökte ta över Andreas plats.

sandra-sandra-hellstenius
Såhär fin var jag i sommras, precis innan Hultsfredsfestivalen.

Jag följer dig vart du än går Andrea, vart du än går.

Kommentera

