Bostadsköer

Mitt föregående inlägg fick mig att låta väldigt, väldigt ensam. Utan vänner eller bekanta. Men så är det ju inte. Inte riktigt. Även om det kan kännas så emellanåt, så är jag ju ändå inte helt utlämnad åt min lilla vän Mållgan.
 

Idag kom det räkningar. Bara räkningar. Inte en enda trevlig sak i hela postbunten.
Skrattade lite åt Stockholm Stads Bostadsförmedling räkning. Det känns rätt dumt att betala för att få stå i kö när du sen ändå måste betala avgifter och tjafs till dem när, och om, du får en lägenhet.
Menmen. Om jag någonsin skall kunna konkurrera ut folket som fick köplats när de föddes därborta i öst, så är det lika bra att vara lite framsynt och stå i kö även om det inte finns en tanke på att flytta. 
Jag står i två bostadsköer vad gäller Stockholm, tre vad gäller Göteborg samt en för Malmö. 
Nån jävla lägenhet ska man väl få förstatjing på någon gång. 
Tills dess, i adore the andrahandsfunktion.

Taggad ,

One thought on “Bostadsköer

  1. p. skriver:

    heter det andrahand när man bor hos sina föräldrar? 😉

Kommentera

