Kom låna törnekronan min

I natt, nu, grät jag så mycket att jag tillslut kräktes.
Det kändes på något vis bättre. Men mest väldigt mycket sämre.
Den bittra smaken i munnen blev inte direkt behagligare.

Jag vet inte varför jag skriver det här. Det finns inget allmänintresse för fem öre.
Men jag måste berätta för nån. Någon. Och jag kan ju försöka inbilla mig att om jag skriver det här så sägs det till någon som vet varför. Som vet exakt vad jag menar. Som förstår precis, in i minsta detalj. Som faktiskt bryr sig om varför. Mitt egna Mållgan-spöke.

 

 
brev_921663l 

Att sen vandra in på Aftonbladet.se och se denna hjärtskärande bilden ovan, i samband med rapporteringen kring paret som misshandlade och rent av torterade sina tre små pojkar, gör ju inte det otrevliga något trevligare.
All den ångest, oförståelse för mamma och pappas frånvaro och enorma längtan som ligger bakom detta brev, det rör i mitt innersta väsen och jag vill inte annat än leta reda på den där lille pojken och krama om honom för alltid. 
Som någon uttryckte det; Om du bara som lägger ett enda finger på ett barn, då har du förbrukat alla dina mänskliga rättigheter. 

One thought on “Kom låna törnekronan min

  1. Bryrmig skriver:

    Jag bryr mig, men jag vet inte varför du mådde dåligt.

Kommentera

