Alla tar semester

Jag finner det mycket intressant, och framförallt underligt, att så många utav mina frilansande vänner går på ”semester” just precis idag. Som om de har en hemlig facebookgrupp där de bestämmer när det är dags för hela Sveriges elit att helt enkelt bara sluta jobba. Stanna upp, låta media, fashion, musik stanna upp. INGET SKER I SLUTET UTAV JULI. Det hade jag döpt den där hemliga gruppen till om jag fick bestämma.
Men jag får ju inte bestämma, nej jag får ju inte ens vara med för tillfället. Fan också.
Det kanske är nu som vi bestämmer oss för att köra omvänd psykologi och säga att drönararbete är det nya svarta? Ja, så säger vi.

För övrigt är jag öppen för förslag. Kan allt och kan lära mig det som inte innefattas i ‘allt’.
Jag tycker om pengar men eftersom jag är lite lätt trög utav naturen när det gäller hur mycket man egentligen skall ge utav sig själv så funkar billigt mycket bra det också, jag är lättlurad.

Kommentera

