Stockholm

sandraAtt ta kort med gammal film och gammal kamera är det vackraste som finns. Lite ljus, lite skimmer, lite dovt.

Nu är det bestämt med Stockholm. Jag åker dit samtidigt som alla stockholmare vallfärdar hem efter kära Way Out West. (Festivalen som för övrigt fått mig att inse att jag på en dag skall, och måste, se 14 utav 16 akter)
Dock är det inte säkert om det blir söndag eller onsdag som avresan sker. Har fast boende ifrån onsdagen men dessförinnan är det lite si och så. Vi får se.
Skall hinna med så mycket och så många. Åka till Lidingö och se vad som blivit av tomten vi sålde. Träffa long time, no see-vänner och sådana som jag längtar efter såfort jag bara tagit ett steg ifrån dem. Se till att bli full någonstans. Bli bjuden på middag. Besöka Gröna Lund med stora familjen och valla runt dem så att de får vara lite turistiga och se det man skall se när man besöker Stockholm. String, Debaser Slussen, orginalBeyond Retro, den fula Svampen, Humlan och Tantolunden. De kan få gå över Västerbron också. Äta på 1900. Sen är turistrundan slut. Eller har jag missat något essenstiellt för Stockholm som jag måste visa dem?

One thought on “Stockholm

  1. Rofi skriver:

    om ni går till grönan får ni komma förbi å hälsa på mig, jobbar ju där,säg till när du kommer så kanske vi kan ses 🙂

Kommentera

