Oskar ang. mycket fotografer i diket – ”Här va det Press’at”

Jag är värdelös på att blogga på fler bloggar samtidigt. Kommer jag väl på något intressant så är det ju uttjatat efter ett inlägg och jag är inte intresserad längre. Och de där intressanta tingen dyker ju inte upp varenda sekund direkt. Så att koncentrera sig på den viktigaste bloggen är min idé.

20090729_213457_534948
Foto; Petter Hellman
Och jag är lite ledsen för att jag och Petter inte hann göra detta som kidsen gör ovan, trots att vi var peppade som små kottar. Dock hann vi bli karatefulla med The Last Republic, mitt nya favorit britrockband. Vi tyckte att det vore vettigt med gummistövlar i kylskåpet, zombies under balkongen (denne zombie tillhörde Kristian Anttilas kompband, will not tell vem!), stalkers och hobbits. Oskar blev någon slags alla-älskar, Petter sprang runt och busade, Malin och Jon just disappeard och jag reciterade Star Wars med David.

liten_sandra_hellstenius
Min kamera var på rundvandring. Inte den blekaste vem som fotograferade mig.

En morgon väcktes Oskar, Petter och jag utav en halvnaken man som förvirrat sade ”Hey, guys, have you seen my wellies?” och då var tårarna nära. Allra helst eftersom illdådaren inte mindes vad han sysslat med dagen innan. Nej, inte dagen innan – samma morgon. (Hem före 7 är för mesar och pensionärer.) Tyvärr glömdes detaljen att faktiskt stänga kylskåpet efter införandet. Vid den faktiska uppstigningen blev jag oerhört jobbig (bakisjobbig är mitt sigum) och hoppade över till Oskars säng och låg och petade med en metallsladd i örat på stackarn i säkert en halvtimma innan jag gick och somnade på ett bord.

sandra_hellstenius_sover_boda_borg
Foto; Petter Hellman / Inbillad redigering; Jag

Jag låg faktiskt jävligt bekvämt på det där bordet samt pinnpallen som stöder upp min rumpa. Dock var denna lördag mest en travesti, jag hann sminka mig och åka till området innan magen startade att bråka med mig. Jag trodde att jag kunde hålla krampen och värken i schack såpass att jag skulle klara av att arbeta, men icke. Svimmade lite halvt inne på toaletten och blev tvungen att ila till boendet och duscha i kokhett vatten tills huden var i russinstadie.
Jag tittade länge och väl på de filmer vi spelat in dagarna innan, t.ex finns det en helt superb verision utav ”My Heart Will Go On” som framförs utav fantastiska Joakim, musikaliska Oskar, mindre välsjungande Petter och mongot Sandra. Den kommer aldrig att se the light of day. Kanske när vi alla är utdöda.

Sen måste jag erkänna att jag verkligen gillar jag när folk kollar upp fakta och faktiskt vet om saker innan de snackar skit om mig. Allra helst när en utav mina viktigaste vänner sitter vid bordet bredvid.
Eller ja just det, ni kollade ju inte upp fakta.
Och att klaga på hur jag klär mig är ord ifrån en avundsjuk individ, inget annat. Men hej, jag förstår att ni är avundsjuka på mig, vemfan skulle inte vara det? Just det.
Fast jag älskar er ändå. Jag är ju sådär. Älskar allt och alla samt accepterar trots att ni inte är lika öppenhjärtade.
Ni kanske borde försöka er på det.

Taggad , , , ,

Kommentera

