Summer, it’s time to say goodbye

img_0086_effected

Sommaren är officiellt över. Iallafall för en människa som jag själv som definierar sommaren med festivaltider. Popaganda tog den sista musten ur vad vi orkar med och redan nu känner jag tristessen komma smygande. Jag har ju ändock varit på ett tiotal festivaler i sommar. Något annat än full rulle har icke existerat så man skulle ju kunna tänka sig att jag är urless på allt vad konserter, lera och äcklig mat heter men… njet.
Ge mig lervälling, billig fylla och helt förunderliga spelningar klockan 13.00.

Eller tja, lervällingen kan vi ju faktiskt hoppa över. Om ni är nytillkomna till denna blogg och lite nyfikna på vad jag sysslat med i sommar så finns det en hel del blogginlägg inne hos MTV. Jag och mina kollegor på Rockfoto såg till att fylla MTV med bilder och backstagesmygisar under hela sommaren. Och en hel del klagomål på Lars Winnerbäck skall även finnas inklämt ifrån yours truly.

(Bilden tog jag en disig morgon på Arvikafestivalen, den enda svenska festival jag gör ”på riktigt”.)

Kommentera

