Problem i bloggland

Jag har fått för mig att jag vill att min blogg heter ‘Killing Indie’ från och med nu. De orden passar perfekt för vad jag vill åstadkomma med den här bloggen. Den drar in känslor samtidigt som det fokuseras på saker som inte lyser igenom överallt. Ett fint egennamn istället för att den skall toppas utav mitt egna vackra namn. Men det finns ett litet problem, vilket är att, samtidigt som jag vill skilja på mig och bloggen en aning (samt ha ett faktiskt bloggnamn…) så kan jag fortfarande inte separera bloggen ifrån den adress som alltid följt mitt bloggande. Den adress och det ord som associeras så starkt med mig och det jag skriver.

När jag läser statistiken för vilka sökord folk använder för att finna denna blogg så ligger ”Sandra Vendelay” i topp tätt följt utav, något mindre relevanta, ”Dan Humphrey”. Dessa två genererar tillsammans långt fler träffar än något annat. Även om sökningar på mitt fulla namn ger en hel del träffar så kommer det inte komma upp i samma antal som mitt förnamn och den där låten som The Ark en gång skapade. Så, hur göra? Vad anser ni? Skall jag falla för frestelsen att kasta in handduken och döpa bloggen till ‘Vendelay’ helt enkelt? Eller är det acceptabelt att adressen är en sak och namnet en annan? Med tanke på att adressen associeras med mig som person?

Jag är förvirrad.

Kommentera

