”They’re like humans, but miniature. Teacup humans.”

tru

Jag ligger i sängen, datorn värmer min mage. Jag tittar på bilder, dregglar lite.
Alexander Skarsgård, 33 år och så het att det rentav gör ont att titta på True Blood när hans perfekta kropp blottas lite till höger och vänster närhelst i skärm.
Men så bryts drömmen då någon seriemakare kommit på att det skall vara mystiskt och coolt om Alexanders rollfigur snackar svenska lite då och då.
Det är inte spexigt alls.
Jag börjar enbart skratta åt det eftersom att det, nästan varje gång, låter som att det är en unge  som precis har tagit sin första teaterlektion någonsin som talar och inte den välrenommerade skådespelare Skarsgård är. Men det kan visserligen ha något att göra med de engelskinställda öron man får utav att aldrig se något med undertexter, det blir en mindre chock att höra svenska, om man säger så. (Sen förstår jag dock inte varför hans motspelare, som föreställer hans ”pappa”,  skall snacka danska när de konverserar med varandra på detta mystiska sätt? Rollfiguren är egyptisk plus att sist jag kollade så var det en viss skillnad på det danska och svenska språket.)
Skit samma egentligen. Alexander Skarsgård är en utav de få som gör mig våt enbart vid tanken på den perfekta kroppen. Och det, kära vänner, det räcker mer än väl för att jag skall följa serien likt en slav.

(Bilden är en screenshot ifrån säsong två utav True Blood, lånad härifrån.)

Kommentera

