Älskade människor

Gamla vänner.
Oavsett hur många dagar det går emellan att man ses så vet man att de alltid finns till. Vi vet att hur långt det än är mellan tillfällen så kommer inget att vara förändrat. Vi har vår trygghet stilla förankrad.

Som när jag satte mig på bussen och Josefin plötsligt stod där framför mig. Vi har känt varandra sen vi var 8 år, vilket gör att vi vet absolut allt om varandra. Inte en skavank, inte en mörk sida finns det som ligger dold mellan oss. Sommaren skiljer oss åt som ett elakt monster men ändock var varje minut på bussresan som bortflugen. Inte en sekund kunde läggas på tystnade eller eftertanke. När vi klivit av, traskat hemåt och stannat till utanför mitt hus så var det inte annat än att tiden försvann totalt. Vips så hade vi stått där ute i kylan i två timmar. Två timmar utav ifyllning, peppning och ren glädje.

fredrikshavn_34
Josefin på stranden, från när vi (samt några andra) besökte Fredrikshavn som en födelsedagsupplevelse för mig.

Kommentera

