Jag är trött på dubbelmoralen kring min kropp

Ibland när jag går ut på krogen så råkar jag ut för de där hänsynslösa brudarna som man ibland undrar varför de ens får vistas bland andra människor. De är så avskyvärda och pinsamma att jag helst skulle vilja porta dem från allt vad klubbliv heter. Varför denna aggression, tänker du.
Svaret är simpelt men ändock fullkomligt oförståeligt. Jag kan inte få in i min hjärna hur tankegången går hos dem när de, på fullt allvar, går fram till en vilt främmande kvinna och klämmer på hennes rumpa som om det var avokadotest de utförde.
Ett litet ”hihi, jag ville bara känna” samt ett insmickrande ”hur lyckas du?” senare och de tror att man är helt fine and dandy med att någon just trakasserat dem sexuellt.
För det är just vad det är. Sexuella trakasserier.
Senast i torsdags skedde denna underliga företeelse och jag stod återigen med halvöppen mun och inget vettigt att säga. Chocken över idiotin är alltid lika stor och hindrar mina hjärnceller ifrån att arbeta ihop ett välformulerat och dräpande svar.

Jag skulle inte ha något emot dem om det vore så att de bemödade sig med att fråga innan. (Om de nu är så jävla nyfikna så skulle jag antagligen låta dem göra sin lilla grej.) Men att gå fram till någon man inte känner och klämma lite hursom, hur är det ens en tanke som kan få antydan till födelse?
Varför är det accepterat bara för att det är en kvinna som känner på en annan kvinnas kropp? Varför är detta mindre hemskt? För vi vet ju alla vad som skulle ske med den man som kom och tog för sig utav valfri kvinnas bakdel. Varför, varför, varför? Min rumpa är min rumpa. Om jag inte inbjuder dig så håller du dina händer i styr, okej?

Kommentera

