Extremt genomtänkt eller bara den krassa verkligheten?

Nöjesguiden har det senaste haft sina små kära shoppingkvällar där de, i Göteborg och Stockholm, går ihop med Topshop samt i Malmö med Deluxe. Musik, bjudning på dricka samt reducerade priser på kläderna som går att finna i butikerna. Samt en jäkla massa snygga människor såklart. Medvetenhet är ett krav, om vi säger så.

Men så såg jag just en sak som fascinerar mig en aning. När jag läste min inbjudan jag fått till Malmöeventet så fick jag därtill en insikt som fyller upp så många fördomar att vi inte längre kan kalla dem fördomar, den kom att slå till mig likt en käftsmäll. För till varje tillställning så hör det även en efterfest på en krog i staden.
I Stockholm går man till Spy Bar. Stureplan, kreddighet och remixer.
I Göteborg går man till Ritz. En smutsig bakgata, Ola Göthberg och indiepop.
I Malmö går man till Volym. Möllevången, snarare pub än krog och enligt inbjudan ”muterad reggae, ska, balkanbeat, rumba, mambo”.

Är det bara jag eller har Nöjesguiden satsat på att cementera vad städerna står för?

Kommentera

