Svårtolkade tecken

Nu har jag lyssnat på The Stone Roses klassiska debutalbum lite för många gånger för att det skall kännas sådär helt hälsosamt och fint. Snarare psykotiskt och besatt.
Det är 20 år sedan den generationsomvälvande plattan släpptes och jag har sett i de dära medierna att det nu släpps någon fancy-ass box. Ni vet, bandets skivor plus en massa skit som ingen bryr sig om ändå.
Men jag kör old school, LP’n roterar runt, runt. Det har skapats en rätt så frän lukt i mitt lilla skrymsle och jag befarar att skivan snart säger upp sig. Kanske det är världens sätt att säga till mig att det är dags att köpa en sån där compact disc-version utav skivan?

Eller så betyder det att jag behöver gå ut mer.

Kommentera

