Helomvändning

Jag brukar egentligen inte gilla saker som faller utanför de benhårda (men ack så bendable) ramar jag sätter upp för mig själv, allra helst inte när det kommer till musik. Absolut inte när det kommer till musik.
Att jag skulle känna någon i bandet är heller inget som mina hårt drillade öron viker sig för – är musiken dålig, då är den fanimej dålig. Ingenting annat.

Den filosofin fick jag kasta i papperskorgen när jag flyttade till Örebro och bekantade mig med hardcorebandet (eller vad det nu är som de tillhör, ingen som vet) Ape Rape Escape. Jag hatar den här musiken så innerligt att jag till en början inte visste för mitt liv hur jag skulle kunna dölja min avsky för bandets val av musikalisk väg. Men ett, tu, tre, nu ska ni få se!

Det tog mig två månader innan jag insåg att jag fallit handlöst för deras nästintill popinfluerade hardcore. Att det i hemmet, tack vare min rumskamrat, även spelades en hel del obskyr underground-hardcore under denna tid påverkade nog antagligen mitt accepterande en hel del. Att jag sedan trillade med på grabbarnas Norrlandsturné var inget som gjorde saken sämre – när de väl stod på scen så kändes det som ett slag över käften kombinerat med en spark i magen som på något sätt fick mig att vakna upp ur en slags dvala. Jag vet inte vad som skedde den där kvällen i Umeå, eller varför det hände. Men en inställning hos mig förändrades totalt.
Kanske var det den där gubben som frågade mina 8 killkompisar om lov när han ville fistfucka mig? Eller var det hans ingående detaljer när han försökte få samma killar att vilja göra detsamma? Vad vet jag.

Här ovan finner ni ett smakprov på hur dessa grabbar lever på sina turnéer och här finner ni deras Myspace. Klicka och kika, sen in och lyssna! Det är för jävla bra!

Taggad

Kommentera

