I keep myself up at night

Att vara sjuk är en sak, att vara sjuk samtidigt som man har mensvärk ifrån helvetet är en annan grej.
Ligger i sängen och tittar, med skräck i blick, på den lilla spindeln som rusar omkring i taket. Funderar över hur jag bäst skall döda den. Nej, jag bryr mig inte om att det blir regn. Spindeln skall dö, annars kommer jag aldrig att få ro i sinnet. Vara livrädd och drömma mardrömmar värre än de jag redan drömmer. Har jag tur så kommer Helene snart förbi. Då kan hon få ta hand om odjuret. Hon är lite modigare än mig vad gäller det där med kryp och dödande. Trots att det är papper emellan så finns det ju faktiskt inälvor och massa äckel på andra sidan. Jag vill inte ens försöka. Nejtack.

Lyssnar på The Sparks för att förvirra hjärnan in i en dimma som jag inte skall ta mig ur på mycket länge, eller, iallafall inte förrens det är dags att proppa i mig lite mer Alvedon och Diklofenak. Vilket enligt mina ovetenskapliga beräkningar borde vara om sisådär 1 timma.

Oskar är ute på Kåren och håller i ZOO-klubben, Amanda är i Linköping, killarna är ute på turné, jag klagar. Allt är i sin ordning, trots att spindeln stirrar ner på mig och bara inväntar att jag skall somna in så att den kan slå till och mörda mig.

Kommentera

