Nostalgi

När jag gick förbi Myrorna häromdagen för att leta efter godbitar i LP-backarna så fann jag Nationalteaterns teaterpjäs Peter Pan, det var nästan så att jag var påväg att köpa den men så slog det mig att nej, det är bättre att den finns kvar här så att någon annan musikaliskt vacker själ kan få njuta utav denna fantastiska pjäs. Värmen som slog i mitt bröst talade om för mig att det är mycket roligare att åka hem till Göteborg, gräva fram plattan, föra på nålen och lyssna efter att min far skall upptäcka att jag lyssnar på Nationalteatern. Varje gång han upptäcker detta så smyger han omkring i huset och närmar sig sakta, sakta, som om att han inte riktigt vill prata med mig, men ändock längtar efter att få tala nostalgiskt i timtal.
Tillslut kommer han alltid fram och drar alla de där historierna jag hört tusen gånger förr, och jag njuter utav varenda sekund.

Taggad ,

Kommentera

