Love was never meant to be nice

Det är vår nu. Det ligger i luften. Det märktes häromnatten då jag fann mitt livs kärlek, återigen. Jag hälsade och insåg att du, du är den som kommer att rasera mitt liv den här gången, du är den som kommer att bryta ner den psykiska styrka jag sakta lyckats återbygga.
Om jag vore någon annan, vem som helst, då skulle jag skriva vackra ord om den fina pojken, skriva rader om trevliga luncher med alla vänner, berätta om mina nyttiga måltider med müsli och fibrer. Men jag ser bara en man att förstöra och dagens intag har bestått utav en Lucky Strike.

Dina händer är sårade och varje gång du rör vid mig går elektriska stötar igenom min späda kropp. Rastlösa och förvirrade ögon stirrar in i varandra. Vi vet att det vi gör är fel. Efter timtal utav närhet, din kind emot min. Efter lätta beröringar och leende blickar. Då står vi plötsligt där. Vi vet båda två att det över, att det tog slut redan innan vi försökte.

Kommentera

