I believe that adoring is something defeatable

Jag är inte den som snabbt hoppar på tåget och hyllar musiker ändlöst. Ändlöst, så hyllar jag aldrig någon, något. I vilket fall som helst, jag håller mig hellre avvaktande, låter musiken bida sin tid, låter musiken växa med mig, innan jag uttalar mig.
För ett tag sedan dök Ola Joyce upp i min sfär. Emma tog in honom som bloggare på Radar och i mina öron viskades det om att vi skulle boka detta ”musikaliska geni”, som han så fint kallades, till vår festival. Jag brukar fnysa åt alla omedelbara hyllningar, fnysa åt branchens tendens att hoppa utför ett stup, enbart för att någon annan gjort det innan – och sedan håna de som valde att avvakta. Att följa John är alltid viktigast i ankdammsSverige. Det spelar ingen roll vad du tycker, bara du tycker som alla andra. Men med Ola Joyce kändes det annorlunda. På något sätt kändes det alldeles givet att det skulle bli en succé.

Och såklart är det en succé. Tyvärr har jag inte hunnit införskaffa skivan ännu, utan jag låter tragiskt nog själlösa Spotify mata mig med information tills det blir dags för Ola att stå på scen hos YEAH!festivalen i Örebros vackra Stadspark.

One thought on “I believe that adoring is something defeatable

  1. […] skriver bloggarna om Ola JoyceI believe that adoring is something defeatable onsdag den 5 Maj, Annexet i Johanneshovlördag den 29 Maj, Yeahfestivalen i ÖRebrofredag den 9 […]

Kommentera

