YEAH!10 blev en succé

Min dator har inte brummat på länge. För tillfället låter jag den gå igång för första gången sedan vi gav oss in i att sätta våra festivalplaner i verket. YEAH!10 är nu till sin ända och jag steker färskpotatis med diverse tillbehör i mitt nya kök.

YEAH!10 var en obeskrivlig upplevelse, så mycket intryck, så mycket jobb, så lite tid till reflektion. I efterhand så är det dock några punkter som sticker ut lite mer än andra, såsom när scenchef-Rille och Johan kollapsade efter det att de gjort sin bästa spelning med Ape Rape Escape någonsin – jag var livrädd och gjorde allt för att stå läkarna till hjälps. Andra saker som däremot var aningen mer trevliga var mitt moment när jag står vid mixerbordet på stora scen, tittar ut över den enorma folkmassan och börjar glädjegråta, när jag och Sandra Bandick somnade i en 80cm bred dusch, att försöka lista ut hur elektrikerns kodspråk skall tydas då man blev ivägskickad till Biltema, den mysiga grillkvällen då allt nästan var över, våldsamma vattenkrig och vår totala nedbrytning utav könsnormer.


Hur kan man som festivalarrangör inte bli berörd utav denna folkmassa?


Ape Rape Escape visade vart skåpet skall stå! (På soptippen, alldeles sönderslaget… Så mycket saker/möbler som de skrotade det giget är rent… sjukt.)


En till synes förbryllad ledning, men ack så skenet kan bedra – lycka och kontroll!


Alla foton är tagna utav Oskar Omne

Kommentera

