Oh darn

There are many things of which a wise man might wish to be ignorant.

-Ralph Waldo Emerson

Tidigare i veckan vaknade jag upp ur en komatosliknande föreställning om den egna kärleken, jag har systematiskt satt i funktion att absolut inte bry mig om det som kan komma nära, det som om möjligt skulle kunna såra. Med ryggen vänd mot det som alla andra vet vore bäst, så har jag kastat mig in i en oändlig rad utav svårlösliga problem. Undermedvetet har jag försökt att aktivt försöka förstöra all chans till att faktiskt få det jag egentligen alltid velat ha. Efter alla de steg jag tagit, efter alla de depraverade aktioner jag utfört, så kan jag nog säga att jag med all säkerhet har lyckats alldeles perfekt med min mission att förstöra.

Det som jag finner intressant, det är att uppvaknandet skedde inte tack vare mig själv, inte heller någon närstående. Det var en manlig vän, som jag inte känt alltför länge, som helt frankt kastade ur sig sin idé om vad jag egentligen håller på med. Att jag började gråta, stamma och vägra tala tillbaka, det var helt bisarrt för mig – jag, som annars är så vältalig och oratorisk kring hur saker och ting ligger till. Men nu står det klart, jag har aktivt förstört min lycka. Grattis Sandra.


Kommentera

