…inget här är heligt mer, inte som när jag försökte få dig att le…

Det finns inte många saker i vår värld som är riktigt ärliga. Rena och okonstlade. Så fort ett möte mellan två människor sker så uppstår en smutskastelse över verkligheten. Men det var inte så med dig. Det var inte så eftersom i gryningen finns inga lögner kvar, i gryningen finns inga ord att använda sig utav. I gryningen är det bara du och jag och vi och två hjärtan som återfötts. I en park någonstans, på en filt. Ljudlös kommunikation om att nya bekantskaper alltid vinner över det förgånga. Vi delar vår sista cigarett och du ler mot mig, ‘jag vill ju så mycket’ säger du och du får en kyss på halsen som svar. ‘Vem är du egentligen, varför är du här, vad hände oss två?’ Jag tänker inte lämna din sida för vi har ingen gemensam sida. I samförstånd svävar vi över allting annat, på våra egna sidor, tillsammans.

Kommentera

