Remember this; When realizing that you are capable of love, melancholy is the only solution.

Idag hände någonting. Jag vet inte om det var solens värmande strålar eller om det var den njutningsfulla tanken på den nyinköpta soffan. Om det var den inte allt för avlägsna idén om Stockholm eller om det var den skrämmande tanken på ett hjärta som av någon anledning fört in sig själv i avgrundsdjup förvirring. I vilket fall som helst, jag har varit kreativ som in i helvete hela dagen. Skrivit på min bok samt skrivit ner känslosamma notiser ifrån ett, en gång, sprucket hjärta. Scannat in gamla bilder, tagit hundratals nya.

Och så skrev jag den där historien om då du mötte mig. Om när du borrade dig in i mitt liv fastän jag försökte ignorera dig. Du skall nog bli en följetong på bloggen framöver. En följetong om hur man lurar någon till att lyssna, hur man övertalar någon till att bli intresserad, hur man får någon att falla handlöst fastän med nattsvart avsky i blick.

Kommentera

