Och så var du som bortblåst

Omtöcknad kliver jag upp ur sängen, en tomhet sprider sig sakta.

Doften utav likgiltighet och avsaknad utav vilja, sprider sig sakta igenom min lägenhets alla rum. Jag stapplar in i köket och öppnar kylskåpet, fortfarande inte riktigt klar i huvudet, vad var det som hände, vad var det du gjorde med mig i min dröm? Kylskåpet lockar inte med någonting alls, en cigarett får stå för dagens frukost.

Då, när jag sitter på balkongen utan tak, och regnet forsar ner över mina bara ben, så återfår min hjärna en del minnesbilder utav kärleken jag fann under natten. Jag blev förälskad i en sinnesbild utav ett du.

Ett du som enbart går att projicera, men aldrig att finna.

Kommentera

