Way Out West, jag är din att förföra

Jag har begett mig hem till Göteborg.
I år är ett år utav ”firsts”.
I tre år har jag besökt Way Out West. Det innebär att jag har varit på varje upplaga utav festivalen i Slottsskogen. I tre år har jag skrattat gott åt mediasveriges sköna kommentarer om att ”nu är jag påväg till sveriges framstjärt”. I tre år har jag besökt festivalen för att arbeta med text. Att jag ens lyckades ta mig till förra årets festival är en bedrift, låg på sjukhus i flera veckor och blev utskriven på en onsdag. Samma onsdag som låg alldeles intill festivalens startskott. Att ha konstant smärta, vara orolig för operationssår och att vara hög på morfin är inte det bästa sättet att uppleva en festival, det kan jag lova er. Men jag jobbade på.
I år bor jag inte längre i Göteborg. Jag har också åkt till rätt sida Sverige. Och i år så skall jag inte skriva en rad, annat än på personligt plan. Jag vet inte riktigt hur jag skall hantera det, lugnet och ickestressen kommer att vara problematisk för mig – att kunna se allt jag vill se, göra allt jag vill göra, umgås med de jag vill umgås med… skönt men underligt.

Taggad ,

Kommentera

