It might just happen

Idag har jag ägnat dagen åt att glädja en fantastisk liten fyraårig tjej på ett äventyrsbad. Enormt många skrikande ungar, enormt mycket kiss i bassängerna. Jag känner fortfarande klordoften i min näsa. Samtidigt känner jag suget i magen, suget efter något att äta. Maten på ett äventyrsbad är nämligen fullkomligt värdelös. Just so you know. Egen fika är för all framtid en självklarhet. Under dagen så drunknade en fem år gammal pojke på det äventyrsbad vi besökte. Vi var inte där när det skedde. Men det påminner alltför kraftigt om hur lättvindigt livet är, vad som helst kan ske i nästa sekund. Du kanske inte finns när nästa sekund tar sin början. Du kanske inte hinner läsa färdigt denna skrift innan det är din tur att lämna oss bakom. Vem vet, jag kanske inte ens lever längre, det kanske var en dödsryckning som fick mig att trycka på ”Publicera”?

Mina tankar går idag till den framlidne pojken och hans familj. All kärlek.

Kommentera

