Ark in the Park

Den småländska landsbygden är vacker. Oerhört vacker. Jag tog en cykeltur i lördags, och fann tillslut en liten avskild och mysig strandbit vid vilken jag spenderade en bra bit utav lördagen. När de mentala batterierna blivit laddade utav fågelkvitter, humlesurrande och vattnets sakta kluckande så cyklade jag vidare. Vidare mot Blädinge. Be mig inte förklara vart Blädinge ligger, jag förstod knappt själv hur jag tog mig dit. Ett sakta rullande på en stor väg och sedan en sväng in mot skog, ängar och marker dit Twitter ännu inte nått.
Folkparken Tyrolen. En folkpark i sin rätta bemärkelse. Det var mitt mål i lördags, det var den där folkparken som fick mig att cykla ut i okända marker. Det var den folkparken som fick mig att lugnt acceptera att min klänning omvandlats till en flugkyrkogård efter att jag susat fram på de snirkliga vägarna. Rulla ner längs grusvägen, inkvartera mig själv i en lummig trädgård, säg hej till gamla och nya vänner. Mest säga hej till gamla vänner. Vänner jag inte träffat på flera år. Vänner som är lika vackra som då vi sist krossade gatorna, de där gatorna som var våra. Jag styrde upp entrén och pillade med armband och gästlistor. Vi var ett fint litet gäng som såg till att folk kom in som de skulle. Se lite musiker göra sitt, se lite vänner säga farväl, uppleva nya saker. Dans genom natten, dans genom halvmeterhögt gräs. Mysigt och myggigt(that’s not a word…) snack i en övergiven bar tillsammans med Kajsa, Jasmin och nya bekantskaper.
Efter många timmar utav insikt så somnade jag tillslut på en soffa, jag vet inte vems, men jag vet att jag vaknade till ljudet utav ett barn som undrade varför jag låg och sov; ”man ska inte sova såhär länge” var hennes bestämda ord. Jag fnittrade till och tittade ut över parken, efterfesten var fortfarande i full gång och det enda jag kunde tänka på var att jag var i akut behov utav kaffe. Mycket kaffe.

Kommentera

